مشاوره روانشناسي روابط اجتماعي
۵٫۰
۰۱
 

ازدواج زود هنگام جوانان

ازدواج زود هنگام جوانان موضوعي قابل بحث و چالش برانگيز زمينه آسيب هاي اجتماعي مي شد كه حتي سازمان حقوق بشر نيز جايگاه خاص خود را دارد و مورد آن بحث ها و تصميم گيري هاي جدي گرفته شده است . ازدواج زود هنگام جوانان تقريً تمام ملت ها وجود دارد اما بعضي از ملت مانند اتيوپي و برخي ديگر از كشور ها آمار لايي را به خود اختصاص مي دهد .

مسئله اي كه اينجا وجود دارد اين است كه منظور از ازدواج زود هنگام جوانان چه سني مي شد ؟ يد گفت كه تشكيل زندگي مشترك و پيوند زناشويي به لحاظ كلي اگر پيش از زماني اتفاق بيفتد كه فرد به بلوغ شخصيتي كامل نرسيده است هر سني هم كه شد زود هنگام مي شد ازدواج تنها يد زماني اتفاق بيفتد كه فرد به تكامل شخصيتي نسبي و تعادل شخصيتي و ثت روحي رواني رسيده شد .

ميانگين سنين ازدواج زود هنگام جوانان

اما به طور ميانگين  ازدواج هايي كه سنين زير ۱۸ ، ۱۹ سال اتفاق مي‌افتد ازدواج‌ زود هنگام جوانان مي شند . معمولاً ازدواج‌هاي زود هنگام جونان اين دختران هستند كه دچار ازدواج زود هنگام مي شوند كه مي توان يكي از دلايل آن را اين مسئله دانست كه اغلب فرهنگ ها و جوامع جنس مذكر است كه براي ازدواج پيش قدم مي شود و حق انتخاب بيشتر پسران است دختران و همينطور خرده فرهنگ هاي نابجا و سنت هاي غير منطقي ثير بيشتري بر زندگي فردي و اجتماعي دختران ميگذارد .

ازدواج زود هنگام جوانان مانند هر موضوع ديگري كه به بنيان خانواده مربوط مي شود مي تواند آسيب هاي فردي و اجتماعي خاص خود را به دنل داشته شد . از اين روز لازم است توجه به مشاوره ازدواج و همينطور مشاوره خانواده بيش از اين ها شد افزايش سطح دانش و فرهنگ خانواده ها بتوان از پيامد ها و آسيب هاي ازدواج زود هنگام جوانان امان بود و يا حداقل جلسات متعدد مشاوره ازدواج به صورت كارآمد بتوان زوج‌ هايي را كه ازدواج زود هنگام مواجه شدند را به آمادگي نسبي لازم براي شروع زندگي مشترك و پذيرش مسئوليت هاي آن رسانيد كه نقش مراكز مشاوره خانواده و روانشناسي مورد ارائه مشاوره قبل از ازدواج اينجا قابل ك است .


بيشتر بخوانيد:معايب و محاسن ازدواج مرد سن لا


 

مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان

مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان را از لحاظ مختلف مي‌توان بررسي كرد از اين رو يك نگاه كلي مشكلات ازدواج زودهنگام جوانان را مي توان دو دسته مشكلات روحي رواني و مشكلات جسمي و جنسي تقسيم بندي كرد . به طور كلي مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان هنگامي كه به مسائل روحي رواني بر مي گردد معمولاً به اين دليل مي شند كه فرد از لحاظ روحي و رواني آمادگي مقابله جديت هاي زندگي مشترك ، مشكلات و مسئوليت ها را ندارد و همين طور ممكن است به دليل عدم آمادگي برقراري رابطه زناشويي دچار آسيب هاي روحي رواني جدي شود .

از جنبه اي ديگر حتي زماني كه ازدواج به خواست و فشار خود فرد اتفاق مي افتد چون تحت ثير هيجانات دوران نوجواني مي شد و شخص اين زمان هنوز به ثت شخصيتي نرسيده است مواجه شدن واقعيت زندگي مشترك و فروكش كردن هيجانات روحي رواني ، فرد دچار نوعي دلزدگي و سرخوردگي مي شود كه ممكن است او را به فردي افسرده و منزوي و يا حتي پرخاشگر و ناهنجار تبديل كند كه هر كدام از اين موارد مي تواند بنيان زندگي زناشويي را مختل كند و موارد حاد تر مسائلي همچون طلاق و خيانت و ديگر آسيب هاي اجتماعي پيش بيايد .

مشكلات جسمي و جنسي ازدواج زود هنگام جوانان

اما مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان از نظر جسمي و جنسي به مسائل مربوط به روابط زناشويي بر مي‌گردد . معمولاً ازدواج‌ هاي زود هنگام كه سنين خيلي پايين اتفاق مي‌افتند فرد به بلوغ جسمي دست پيدا نكرده است كه اين مورد نيز بيشترين آسيب ها متوجه دختران مي شود كه حساسيت هاي جسمي و جنسي خاص خود را دارند و مسئله مهم روري ميان است .

مسفانه ازدواج هاي زود هنگام به دليل عدم آمادگي جسمي و جنسي  فرد و كنار آن نبود سواد جنسي كافي و بر قرار نشدن رابطه جنسي كيفيت مطلوب ، فرد دچار آسيب هاي جنسي و جسمي متعددي مي شود كه سلامت او را تهديد مي كند و به دنل آن برخي از موارد توانايي روري و سلامتي جسمي فرد به شدت تهديد مي شود . توجه به موارد گفته شده مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان بسيار جدي و حائز اهميت مي شد و نياز است كه همكاري نهاد هاي مربوطه همچون مراكز مشاوره خانواده و روانشناسي و خانواده ها بتوان از اين مشكلات و پيامد ها جلوگيري كرد .


بيشتر بخوانيد:تفاوت سني مناسب براي ازدواج


 

مزاياي ازدواج زود هنگام جوانان

مزاياي ازدواج زود هنگام جوانان نيز از مسائلي مي شد كه مي‌توان بر شمردن و تقويت آنها از پيامد هاي منفي ازدواج دير هنگام جوانان جلوگيري كرد . مطرح كردن مشكلات ازدواج زود هنگام جوانان اين مقاله به اين معني نمي‌ شد كه اين نوع ازدواج به طور صد صد  مخرب و داراي نتيجه منفي مي شد بلكه اين نيج مخرب متوجه مواردي است كه يا ازدواج به صورت فشار و تحميل از طرف خانواده مي شد و يا خانواده به هر دليلي و به خاطر فشار از طرف خود فرد تن به ازدواج غير معقول و زود هنگام فرزند خود مي دهند .

اما مواردي كه ازدواج زود هنگام رضايت طرفين و خانواده آنها و بر اساس منطق و شرايط مهيا و معمول صورت مي گيرد مي تواند موفقيت آميز نيز شد و مزاياي ازدواج زود هنگام جوانان را شاهد بود . رسيدن به آرامش فكري و روحي ، تكامل و تعالي شخصيتي و روحي رواني فرد زندگي زناشويي و قالب تشكيل خانواده ، پيشگيري از بر قراري روابط نا سالم و آسيب هاي مربوط به آن ، پاسخگويي به نياز جنسي بهترين شكل و قالب رابطه زناشويي و همينطور داشتن فرصت بيشتر براي  ارتقاي سطح كيفيت زندگي از مزاياي ازدواج زود هنگام جوانان مي شد .


بيشتر بخوانيد:سن ازدواج پسر و معيارهاي آن چيست ؟


فوايد ازدواج زود هنگام جوانان

فوايد ازدواج زود هنگام جوانان هم ميتواند زندگي فردي شخص را تحت ثير قرار دهد و هم از آسيب هاي اجتماعي بسياري جلو گيري كند . ازدواج موفق و تشكيل خانواده فرد را از نظر روحي به آرامش و ثت ميرساند و او را از گيري هاي فكري و دغدغه هاي مربوط به داشتن يك همراه و همسر دور ميكند و دادن شخصيت و اعتر اجتماعي به فرد فرصت شكوفايي فعاليت هاي اجتماعي را به او ميدهد و عث رشد و تعالي فرديت انسان ميشود . همچنين داشتن فرصت بيشتر براي پذيرفتن مسئوليت فرزند ، امكان آمادگي بيشتر را براي نقش پ و ما شدن ايجاد ميكند ، فوايد ازدواج زود هنگام جوانان براي هر دو طرف يعني هم زن و هم مرد به يك اندازه ميشد .


بيشتر بخوانيد:ازدواج اختلاف سني زياد


 

معايب ازدواج زود هنگام جوانان

معايب ازدواج زود هنگام جوانان همانطور كه گفته شد ثير بر جنبه هاي روحي ، رواني ، عاطفي ، جسمي و جنسي فرد ميتواند به سلامت همه جانبه فرد و همينطور سلامت جامعه آسيب وارد كند . مثالي براي معايب ازدواج زود هنگام جوانان ، بسياري از موارد كه ازدواج زود هنگام تحت ثير فشار و تحميل صورت گرفته است . آزار جسمي و جنسي اتفاق افده است كه سلامت فرد را تهديد كرده ، مسئله ديگر تولد فرزندان ناخواسته سنين پايين و عدم مسئوليت پذيري طرفين و بحث بد سرپرسي و حتي بي سرپرستي و ديگر مسائل مربوط به كودك و تربيت آن مطرح است كه نياز به چاره انديشي و كمك از طريق مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج دارد .


بيشتر بخوانيد:براي انتخاب همسر شايسته به چه ويژگي هايي توجه كنيم ؟


خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره خانواده و روانشناسيخدمات متنوعي را زمينه مشاوره تلفني قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع : The Benefits of Getting Married Young | The Art of Manliness

 

آسيب هاي ازدواج زود هنگام جوانان چيست ؟

 

9099072025

    

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۳ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۳:۴۹ | مشاور خانواده | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی