مشاوره روانشناسي روابط اجتماعي
۵٫۰
۰۱
 

بهترين سن براي ازدواج

بهترين سن براي ازدواج چه سني است ؟ آيا براي همه افراد يك سن مشخص و دقيق براي ازدواج مناسب است ؟ يعني ازدواج سن هايي غير از آنچه كه گفته شده است به نتيجه مناسبي نمي رسد ؟ اين مقاله مي خواهيم به دنل پيدا كردن بهترين سن براي ازدواج بگرديم و ببينيم چه چيزي عث مي شود كه اين سن مناسب شناخته شود و چه چيزي موجب مي شود اين سن را مناسب بدانند. پس ما همراه شيد اين معما را حل كنيم .

زندگي هر فرد چند انتخاب مهم وجود دارد كه سرنوشت او را تغيير مي دهد ، گاه عث ترقي و خوشبختي مي شود گاهي هم او را به پايين ترين نقطه مي رساند .

يكي از اين انتخاب هاي مهم ، انتخاب رشته دانشگاهي است كه تماما زندگي شما را بر مي گيرد و حتي روي افرادي كه شما معاشرت پيدا مي كنند نيز ثير مي گذارد . پس از عبور از اين انتخاب به مهم ترين مسئله و چالش زندگين يعني انتخاب همسر آينده و ازدواج برمي خوريد . به حال به اهميت اين انتخاب فكر كرده ايد ؟

حتما اطرافن كساني را ديده ايد كه قبل از ازدواج زندگي معمولي و چه بسا بي انگيزه اي داشته اند اما پس از ازدواج به دليل داشتن همسري كه تمام مراحل زندگي كنار آن ها است چق انگيزه شده اند و به چه موفقيت هايي دست پيدا كرده اند .

و يا برعكس افراد شاد و انگيزه اي كه بعد از ازدواج دچار افسردگي مي شوند و تمام انگيزه هايشان را از دست مي دهند . پس اهميت يك يار و همدم مناسب را دست كم نگيريد . حال نكته اين است كه بدانيد چه چيزي موجب اين همه تغيير مي شود ؟

عامل مهم پيدايش زندگي آرام

يكي از مهم ترين عوامل يك زندگي آرام و مناسب پيدا كردن بهترين سن براي ازدواج است . بهترين سن براي ازدواج هر فرد منحصر به خودش است اما توجه به تحقيقات ، روانشناسان ميانگين سني را نظر گرفته اند كه تقري براي همه افراد صدق مي كند . اين تحقيقات نشان مي دهد كه مناسب ترين اختلاف سني بين دختر و پسر حدودا ۵ سال است و اين اختلاف مي تواند حداقل ۴ سال و حداكثر ۷ سال نيز شد . اما برخي افراد ممكن است هوش تر شند و يا زودتر به اين بلوغ عقلي برسند نتيجه مي توانند زود تر ازدواج كنند .

بهترين سن براي ازدواج وابسطه به عوامل زيادي است كه از جمله آن مي توان به بلوغ فكري و بلوغ جنسي و بلوغ عاطفي افراد اشاره كرد كه نتيجه همه اين بلوغ ها فرد را به يك انسان لغ تبديل مي كند كه آگاهي كامل مي تواند ره همسر آينده و ازدواجش تصميم بگيرد . براي پيدا كردن بهترين سن براي ازدواج لازم است هر فرد را توجه به شرايط زندگي و شرايط عقلي خودش بسنجيم ، براي اينكه اين سنجش ست صورت بگيرد مي توانيم از مشاوره ازدواج كمك بگيريم .


بيشتر بخوانيد:بهترين سن ازدواج از نظر روانشناسي


 

بهترين سن براي ازدواج از نظر كارشناسان

بهترين سن براي ازدواج از نظر كارشناسان براي دختران بين ۲۲ ۲۵ و براي پسران ۲۷ ۲۹ سالگي است .

البته اين سن بهترين سن براي ازدواج از نظر كارشناسان توجه به شرايط اقتصادي كه حال حاضر بر جامعه حاكم است نظر گرفته شده است چرا كه نظر گرفتن شرايط اقتصادي و ديگر عوامل به اين نتيجه رسيده اند .

نظر گرفتن بهترين سن براي ازدواج از نظر كارشناسان همواره به اين صورت است كه سن دختر از پسر كم تر است زيرا تحقيقات ثابت كرده دختران سنين پايين تري به بلوغ عقلي مي رسند نتيجه اين اختلاف سني بين دختر و پسر افكار و طرز تفكر هردو به يكديگر نزديك تر مي شود .

پس يد به شما اطمينان دهيم كه آنچه كه به عنوان بهترين سن براي ازدواج از نظر كارشناسان ذكر كرده اند كاملا علمي و ثابت شده است اما نظر داشته شيد هميشه استثنا وجود دارند .


بيشتر بخوانيد:بهترين زمان ازدواج چه سني است ؟


 

بهترين سن براي ازدواج از نظر اسلام

بهترين سن براي ازدواج از نظر اسلام هم مشخص شده است . همانطور كه مي دانيد دين اسلام بسيار به ازدواج سفارش شده است اندازه اي كه پيامبر (ص) فرموده اند : كسي كه ازدواج مي كند نيمي از دينش را كامل كرده است .

دين اسلام به ازدواج سفارش شده است و ازدواج را از سني كه دختر و پسر به بلوغ جنسي مي رسند مناسب دانسته اما اينكه شرط ازدواج افراد فقط برطرف كردن نياز جنسي شد را غلط مي داند و بهترين سن براي ازدواج از نظر اسلام را زماني مي داند كه فرد به بلوغ فكري نيز رسيده شد و عاطفه و مهر نيز بتواند انتخاب صحيحي داشته شد .

خداوندي كه انسان ها را آفريده است و از نياز هاي ما خبر است امكان ندارد به ازدواج و اين نياز فطري و غريزي انسان ها بي توجه بوده شد نتيجه قرآن بسيار رابطه ازدواج صحبت كرده است .

البته قرآن سوره نسا بيشتر به حداقل سن ازدواج اشاره نموده است كه دختر و پسر به بلوغ جنسي رسيده اند اما به طور كامل محدوديت سني قرار نداده و به ازدواج ملاك هاي ساده بسيار سفارش كرده است .
بهترين سن براي ازدواج از نظر اسلام بيشتر سنين پايين است زيرا دين اسلام معتقد است هرچه سن فرد لاتر مي رود هم ملاك هايش سخت گيرانه تر مي شود هم ممكن است دچار طغيان هاي جنسي شود بنابر اين ازدواج را عقل و منطق و ملاك هاي ساده تر را سفارش مي كند جايي گفته مي شود فرشتگان هنگامي كه فرد مجردي قدم بر زمين مي گذارد او را نفرين مي كنند .


بيشتر بخوانيد:موافقان و مخالفان ازدواج سنين نوجواني


بهترين سن براي ازدواج خانم ها

بهترين سن براي ازدواج خانم ها طي ساليان متغير بوده است . اما كليتي از نظر كارشناسان بهترين سن ازدواج براي خانم ها نظر گرفته شده است از سن ۲۳ ۲۶ سالگي است .

البته تغيير اين ميانگين سني گاهي تغيير مي كند زيرا سال هاي اخير بر خلاف گذشته ازدواج سنين لا مرسوم شده است و تفكرات عامه مردم نسبت به سن ازدواج تغيير كرده است .

گذشته هاي دور كه ازدواج سنين پايين تر مرسوم بود خانواده ها تصميم گيرنده ازدواج دختران بودند و رسيدن به سن حداقل بلوغ جنسي و فكري را مناسب براي ازدواج مي دانستند كه اين امر امروزه يك طرز فكر غلط تلقي مي شود .

امروزه دختران اين سرزمين بلوغ كامل عقلي انتخاب هاي خود را تعيين مي كنند و بيشتر خود را انتخاب همسر موظف مي دانند و خانواده ها تنها اين انتخاب ياري دهنده هستند و دخالت مستقيمي اين انتخاب ندارند .


بيشتر بخوانيد:آسيب هاي ازدواج زود هنگام جوانان چيست ؟


 

بهترين سن براي ازدواج پسران

بهترين سن براي ازدواج پسران نيز توسط كارشناسان و مشاوران نيز مشخص شده است و همواره سعي شده سني را نظر بگيرند كه پسر هم به لحاظ مالي و هم به لحاظ اجتماعي و فكري فرصت مناسبي را داشته شد به جايگاه مناسبي برسد .

بهترين سن براي ازدواج پسران بين سنين ۲۶ ۲۸ سالگي تلقي مي شود زيرا سنين نظر گرفته شده پسران معمولا هم به خدمت سرزي رفته اند هم از لحاظ اقتصادي برنامه آينده خود را چيده اند و قطعا از لحاظ عقلي و فكري مي توانند انتخاب مناسب و عاقلانه اي را داشته شند اين سن معمولا پسران نگاه ها و افكار زودگذر براي انتخاب همسر آينده را كنار گذاشته اند و منطق ست و ماندگار ملاك هايي را كه از همسر خود انتظار دارند را مشخص مي كنند .

اما نكته اي كه اين روز ها يد بيشتر و بيشتر به آن توجه داشته شيم اين است كه حتما قبل از ازدواج چند جلسه به مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره خانواده مراجعه كنيم ما را اين انتخاب مهم ما را ياري كنند .


بيشتر بخوانيد:سن ازدواج پسر و معيارهاي آن چيست ؟


خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع : Best Age to Get Married: What Math Tells Us | Time

 

بهترين سن براي ازدواج

 

9099072025

    

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۲:۳۶ | مشاور خانواده | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی