مشاوره روانشناسي روابط اجتماعي
۵٫۰
۰۱
 

 ازدواج سن لا

ازدواج سن لا يكي از اتفاق هايي است كه امروزه جامعه ما بسيار به چشم مي خورد . مسائل زيادي از جمله مسائل اقتصادي ، تحصيلي و فرهنگي موجب افزايش ازدواج سن لا شده است .

برخلاف گذشته ، امروزه جوانان ترجيح مي دهند زماني كه به امكانات رفاهي كامل دست پيدا نكرده اند ازدواج نكند نتيجه رسيدن به اين خواسته سنين لا تن به ازدواج نمي دهند . اين روزها بسيار از جوانان مي شنويم كه وقتي صحبت از ازدواج مي شود بسياري الويت هاي مهم تر از ازدواج را نظر دارند كه ازدواج را مرحله اخر ليست خود قرار داده اند . معمولا داشتن تحصيلات عاليه ، داشتن كسب و كار مناسب ، رفتن به سفرهاي مختلف و … از اولويت هاي جوانان قبل از ازدواج است .

گذشته معمولا ازدواج و آغاز يك زندگي جديد همراه ساده ترين امكانات اوليه يك زندگي بود و دختر و پسر هم همراه مي شدند و كمك يكديگر به آرزوهايشان ل و پر پرواز مي دادند و سعي مي كردند ازدواجشان ثمره و نتيجه ي ايده آلي داشته شد وقتي به پشت سر خود نگاه كردند به روزهاي قبل افتخار كنند . اما اين روزها دختر و پسر ترجيح مي دهند به تنهايي تمام ايده آل ها را بدست آورند و هنگامي به يكديگر برسند كه به تمام خواسته ها و آرزوهايشان رسيده شند .

آيا ازدواج سن لا مضر است ؟

نكته اين جا است كه آيا ازدواج سن لا مضر است ؟ قطعا اين طور نيست و به همان اندازه كه مي توانيم از مضرات ازدواج سن لا بگوييم مي توانيم رابطه بخش هاي مفيد اين اتفاق هم صحبت كنيم و يد بسنجيم شرايط چگونه ايجاب مي كند و كداميك آن شرايط براي ما مفيد تر مي شد .

اما اينكه به طور كلي ازدواج سن لا بهتر است يا سن پايين تر جاي بحث و گفتوگوهاي بسياري دارد كه ادامه تمام جوانب را نظر مي گيريم به توضيح كاملي از مزايا و معايب آن مي پردازيم و انتخاب و نتيجه گيري را به شما بزرگواران مي سپاريم .

واقع اين تفكر بين جوانان ما شكل گرفته است كه ازدواج مانع بزرگي براي رسيدن به ديگر اهداف است و وجود آن يد بقيه كارهاي زندگي را به طور تمام و كمال كنار بگذاري ، هرچند اين تفكر به طور كامل هم غلط نيست و قاعد ازدواج  و پذيرفتن يك نقش و مسئوليت جديد ممكن است شما را از برخي كارهايي كه گذشته داشته ايد كمي دور كند اما مقابل مي تواند موفقيت هاي جديد ديگر و بسياري اتفاقات جديد بهتر را براي شما فراهم كند كه اين امر خود نيازمند يك انتخاب ست و آگاهانه است . اما انتخاب اين مسير ديگر نيازي نيست به ازدواج سن لا بيانديشيد .


بيشتر بخوانيد:مشاوره تلفني ازدواج


 

مشكلات ازدواج سن لا

مشكلات ازدواج سن لا معمولا نسبت به مزاياي آن پيشي گرفته و اين امر موجب شده عامه مردم نگاه خوب و مثبتي به ازدواج سن لا نداشته شند . همانطور كه مي دانيد يكي از دغدغه هاي والدين ازدواج فرزندانشان است نتيجه به قول معروف آروزي ديرينه پ و ماهاي اين مرز و بوم به خانه بخت رفتن فرزندشان است حال تصور كنيد كه ما هاي اين روزها چق يد براي رسيدن به اين آرزويشان صبور شند . معمولا به جواني كه سنين لاتري نسبت به بقيه ازدواج نمي كند واژه هايي مانند سخت گير ، حساس و يا وسواس را نسبت مي دهند و مدام او را بت اين اتفاق سرزنش مي كنند و تكرار اين سرزنش ها و دغدغه ها موجب سلب آرامش فرد مي شود و گاها عث مي شود از روند زندگي روزمره خارج شود و گير اين حواشي شود .

اما اينكه مشكلات ازدواج سن لا چه حد جدي است و نگراني والدين چه اندازه قابل ك است نياز به شناخت بيشتر مشكلات ازدواج سن لا را دارد كه زير به آن مي پردازيم .

برخي مشكلات ازدواج سن لا

  1. وسواس پيدا كردن انتخاب همسر به دليل زيادي ريز شدن ملاك هاي سخت گيرانه ازدواج .
  2. ترس از ازدواج به دليل وابستگي زياد به زندگي مستقل .
  3. سردي برقراري ارتط به دليل عبور از سني كه شورواشتياق و جذابيت يك رابطه را خواسر بود.
  4. ترس از داشتن رابطه جنسي و سردي رابطه كه بيشتر خانم ها ديده مي شود .
  5. مشكلات روري و اختلال فرزند دار شدن .
  6. تفاوت سني زياد فرزندان آينده .

آنچه ذكر شد تنها بخش هاي اصلي مشكلات ازدواج سن لا مي شد و هريك از موارد ذكر شده خود داراي جزئيات زيادي است كه براي آگاهي كامل و ثيرات روانشناختي آن زندگي فرد را يد توسط متخصصان و مشاوران قبل از ازدواج ميان بگذاريد .


بيشتر بخوانيد:آيا ازدواج دائم دوام و امنيت بيشتري دارد ؟


 

مزاياي ازدواج سن لا

مزاياي ازدواج سن لا يكي از موارد مهمي است كه يد ذكر گردد زيرا اين موضوع به طور عمده مظلوم واقع شده و گويي ازدواج سن لا هيچگونه سودي براي افراد ندارد حالي كه اينگونه نيست .

يكي از مهم ترين مزاياي ازدواج سن لا اين است كه دختر و پسر گرچه دير تر از بقيه انتخاب خود را پيدا كرده اند و حالا راضي به ازدواج فرد مورد علاقه خود شده اند اما نكته اين است كه هردو به انتخاب خود كاملا مسلط هستند و مي دانند انتخاب آنها از همه نظر هماني است كه همه ي اين سال ها را فدايش كرده اند .

مزاياي ازدواج سن لا   دختران اين است كه دست از انتخاب هاي صرفا عاطفي كشيده اند و عقل و منطق عشق را چاشني ازدواج مي كنند همچنين پسران ملاك ها عقلاني تر صورت مي گيرد و مطمئن هستند اين ملاك ها و انتخاب ها زودگذر و كوركورانه نيستند .


بيشتر بخوانيد:بهترين مركز مشاوره ازدواج تهران


آسيب هاي ازدواج سن لا

آسيب هاي ازدواج سن لا زماني آشكار مي شود كه شما زمان را از دست داده ايد و هيچ چيز نمي تواند زمان را به عقب ز گرداند و به شما فرصت هاي گذشته را زگرداند .

تحقيقات نشان مي دهد تعداد زيادي از افرادي كه خود را قرني موقعيت هاي شغلي يا اجتماعي كرده اند و ازدواج را انتهاي ليست هاي بلند لايشان قرار داده اند و سنين لاتر ازدواج كرده اند زماني كه از آنها پرسيده شده است آيا از انتخاب اين مسير براي زندگين راضي هستيد ؟ تعداد زيادي از آنها اظهار پشيماني كرده اند و اگر ماشين زمان اختيار داشتند هرگز اين مسير را براي زندگي دوره انتخاب نمي كردند زيرا معتقد هستند زندگي كه همراه شور و هيجان جواني ازدواج رخ مي دهد نشاط و اميد و انرژي بيشتري موج مي زند و زندگي سرشار از حال خوب است . نتيجه از جمله آسيب هاي ازدواج سن لا مي توان به بي انگيزگي آينده نيز اشاره نمود .

 

توصيه هايي براي ازدواج سن لا

توصيه هايي براي ازدواج سن لا براي افرادي كه همچنان مي خواهد همين مسير را انتخاب كنند لازم است .

يكي از نكات مهم براي دختران اين است كه اين را نظر بگيرند قطعا ازدواج سنين لا يا حتي مجرد ماندن آخر عمر هزاران ر بهتر از يك انتخاب غلط از روي عجله و ترس از لا رفتن سن مي شد . زيرا گاهي حرف ها و سرزنش هاي اطرافيان و حرف هاي نگران كننده اي كه شايد روزي برسد كه همين فرصت را هم ديگر نداشته شي موجب مي شود فرد انتخاب عجولانه اي داشته شد . توصيه مي شود اين مواقع از يك عامل بيروني آگاه مانند مشاوره خانواده يا مشاوره ازدواج كه مي تواند خارج از محدوده ي ديد شما جوانب را بسنجد و از روي منطق به شما كمك كند راهنمايي بگيريد كه بهترين راهنما اينگونه موارد مشاوران خانواده و مشاوران قبل از ازدواج هستند .

از جمله توصيه هايي براي ازدواج سن لا اين است كه حتما قبل از ازدواج چند جلسه  به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه كنيد زيرا ازدواج اين سنين بسيار جدي تر است و يد توسط يك فرد آگاه خصوصيات شما و همسرن سنجيده شود از وسواس هاي فكري دور شويد و انتخاب صحيحي داشته شيد .

خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را زمينه مشاوره آنلاين ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع : Pros and Cons of Getting Married Later in Life – Kiplinger

 

مشكلات و مزاياي ازدواج سن لا

از

09353000102

    

 

منبع:لينك منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۷ شهريور ۱۳۹۸ | ۰۷:۰۸:۲۹ | مشاور خانواده | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی