مشاوره روانشناسي روابط اجتماعي
۵٫۰
۰۱
 

نكات مهم قبل از ازدواج

نكات مهم قبل از ازدواج از جنبه هاي مختلفي قابل بررسي است . برخي از نكات مهم قبل از ازدواج تنها متوجه خود فرد هستند و ميتوان گفت كه مسائلي شخصي مي شند . اما پاره اي ديگر از نكات مهم قبل از ازدواج به مسائل بين فرد و كسي كه به عنوان همسر او قرار است شد بر ميگردد . خودشناسي يكي از نكات مهم قبل از ازدواج است كه ابتداي امر جنبه شخصي دارد اما به مرور و روند آشنايي قبل از ازدواج از حالت شخصي خارج و ثير مستقيمي بر دو طرف مي گذارد .

نكات مهم قبل از ازدواج براي عده اي از افراد دامنه كوچكي دارند و تنها به پيدا كردن شخص متناسب معيار هاي خود ختم ميشود اما براي افرادي كه ديد جدي تري به ازدواج دارند نكات مهم قبل از ازدواج بسيار جامع تر و ريز بينانه تر هستند . نكات مهم قبل از ازدواج ميتواند از طريق مشاوره قبل از ازدواج براي ما ياد آوري و به ستي اولويت بندي شوند از اين رو راهنمايي يك كارشناس مشاوره خانواده گوشزد كردن نكات مهم قبل از ازدواج بسيار كمك كننده خواهد بود .


بيشتر بخوانيد:مشاوره پيش از ازدواج


 نكات مهم قبل از ازدواج دختران

نكات مهم قبل از ازدواج دختران بسيار متنوع و متعدد ميشند . يكي از نكات مهم قبل از ازدواج دختران اين است كه مشخص شود آيا فرد آمادگي لازم براي ازدواج را دارد يا خير . اما اين آمادگي از چه نظر ميشد ؟ يك كلام ميتوان گفت كه بلوغ لازمه ازدواج است و نكته اي كه يد بسيار به آن دقت شود بلوغ جسمي و جنسي ، بلوغ شخصيتي ، بلوغ فكري ، روحي رواني ، احساسي و … ميشد .

از ديگر نكات مهم قبل از ازدواج دختران اين است كه بتوانند معيار هاي اساسي انتخاب همسر را تشخيص دهند و به ستي بتوانند دوران پيش از شروع زندگي مشترك را مديريت كنند چراكه دوران قبل از ازدواج چه به صورت رابطه دوستي چه دوران نامزدي و عقد بسيار حساس و سرشار از نكات كليدي و يد ها و نيد ها است . اين نكات هستند كه منجر به يك انتخاب ست و نهايت يك ازدواج موفق خواهند شد . نكات مهم قبل از ازدواج دختران هم به آمادگي همه جانبه فرد مربوط است و هم به نحوه انتخاب و مديريت رابطه و از آن جايي كه به طور كل رفر زن رابطه بسيار ثير گذارتر است توجه به نكات قبل از ازدواج ميتواند بسيار سرنوشت ساز شد .


بيشتر بخوانيد:سوالات مشاوره قبل از ازدواج


 

نكات مهم قبل از ازدواج پسران

نكات مهم قبل از ازدواج پسران زمينه‌ هايي مانند خودشناسي و رعايت اصول شناخت قبل از ازدواج دختران مشترك مي شد . پسران نيز مانند دختران يد حد و مرز هاي رابطه قبل از ازدواج را بشناسند و رعايت كنند و همچنين به مرحله اي از ثت شخصيتي و بلوغ رسيده شند كه مصلحت خود را تشخيص دهند و بتوانند معيار هاي انتخاب همسر را به ستي اولويت بندي كنند . يكي از نكات مهم قبل از ازدواج پسران همانطور كه گفته شد مسئله بلوغ مي شد ، تمامي پسراني كه پيش از شكل گيري بلوغ نسبي لازم ازدواج مي كنند پس از گذشت مدتي از ابتداي زندگي مشترك دچار نوعي ياس و پشيماني مي شوند كه همين مسئله زمينه مشكلات بعدي را فراهم مي كند .

پس ك ست بلوغ و تشخيص آن نكته بسيار مهمي مي شد . از ديگر نكات مهم قبل از ازدواج پسران استقلال مي شد . اين مسئله شامل استقلال شخصيتي و مالي است . وابستگي شخصيتي بيش از اندازه به خانواده و نداشتن استقلال مالي عث ميشوند كه فرد نتواند يك خانواده را به ستي مديريت كند .


بيشتر بخوانيد:سوالات قبل از ازدواج دختر و پسر چيست ؟


نكات مهم قبل از ازدواج جوانان

نكات مهم قبل از ازدواج جوانان موضوعي است كه ر ها توسط كارشناسان مشاوره خانواده مورد بررسي قرار گرفته است مشخص شود چه فاكتور ها و نكاتي هستند كه  قبل از ازدواج مي توانند احتمال ازدواج موفق را افزايش دهند . تحولات فرهنگي ، تغيير سبك زندگي ، پيچيدگي‌ هاي شخصيتي انسان ها و كل دنياي من امروزي كنار نكات مثبت خود پيامد ها و اثرات منفي نيز داشته است كه مسفانه بيشتر اين پيامد ها و آسيب‌ ها متوجه بنيان خانواده هستند .

به همين دليل آمار طلاق و هنجار هايي مانند خيانت و طلاق عاطفي روز به روز حال افزايش است . از اين رو انتظار مي‌رود كه توجه هر چه بيشتر به نكات مهم قبل از ازدواج جوانان ، بتوان احتمال ازدواج موفق را افزايش داد . مشاوره ازدواج مي تواند اين نكات را به صورت همه جانبه براي زوج شفاف سازي كند و آنچه كه زوج مورد نكات قبل از ازدواج يد ياد بگيرند ، تشخيص دهند و رعايت كنند به آن ها آموزش خواهد داد .


بيشتر بخوانيد:اهميت آشنايي قبل از ازدواج چيست ؟


 

نكات مهم قبل از ازدواج چيست ؟

نكات مهم قبل از ازدواج چيست ؟ پاسخ دادن به اين سوال از ديدگاه افراد معمولي قطعاً بر اساس سلايق ، علايق و تجارب شخصي خواهد بود . معمولاً افراد معمولي كه مطالعه يا دانش خاصي حوزه خانواده و ازدواج ندارند به اين قبيل سوالات بر اساس تجربه شخصي خود پاسخ مي دهند . به طور حتم پاسخ اين افراد نكاتي قابل توجه و ست وجود دارد اما مسئله اين است كه نمي توان اين پاسخ را جامع نظر گرفت و به تمام زندگي هاي مشترك تعميم داد .

اما افرادي قالب روانشناس خانواده يا كارشناس و مشاور ازدواج وجود دارند كه مي توانند صريح ، جامع ، دقيق ، اصولي و علمي به اين سوال پاسخ دهند كه نكات مهم قبل از ازدواج چيست ؟ پس مي توان بهره بردن از مشاوره قبل از ازدواج ، به تمام سوالات مربوط به اين نكات مهم پاسخ داد . پاسخ كارشناسي كه دانش كافي و سال ها تجربه زمينه ازدواج دارد به طور حتم قابل اطمينان تر خواهد بود و مي تواند به ستي ما را مورد مسائل قبل از ازدواج هدايت كند .


بيشتر بخوانيد:مهمترين سوالات ازدواج چيست ؟


سوالات متداول

نكات مهم قبل از ازدواج موفق چيست ؟

آگاهي از اصول شناخت قبل از ازدواج ، تشخيص معيار هاي ارزشمند انتخاب همسر ، رعايت حد و مرز رابطه دوران نامزدي يا عقد ، كسب آگاهي از واقعيت زندگي مشترك و مسئوليت هاي آن ، رسيدن به بلوغ و خودشناسي كافي براي ثت تصميم گيري و … از نكات مهم قبل از ازدواج موفق است .

دانستني هاي قبل از ازدواج چيست ؟

آگاهي از وظايف زن و مرد زندگي مشترك ، شناخت كافي از رابطه زناشويي ، يادگيري مهارت زندگي و … از اين دانستني ها هستند .

چه صحبت هايي قبل از ازدواج يد انجام شود ؟

زوج يد قبل از ازدواج و دوران شناخت پيش از ازدواج مورد تمام مسائل مهم و ثير گذار مانند ، عقايد ، حساسيت ها ، توقعات و انتظارات ، خط قرمز ها ، مسائلي مانند اشتغال ، ادامه تحصيل ، فرزند ، برنامه هاي شخصي براي آينده و … به طور شفاف و بي پرده صحبت كنند چارچوب كلي رابطه مشخص شود .

آگاهي قبل از ازدواج ؟

آگاهي قبل از ازدواج يد همه جانبه شد يعني فرد يد به تمام جوانب مختلف زندگي مشترك از قبيل تقسيم وظايف ، محدوديت ها ، مسائل و مهارت هاي رابطه زناشويي و … آگاهي داشته شد و علم بر اين مسائل نسبت به ازدواج راغب شد .

مواردي كه قبل از ازدواج يد توافق شود ؟

مواردي مانند ادامه تحصيل و اشتغال دو طرف ، محل زندگي و مسائل مربوط به مهاجرت ، زمان بچه دارن شدن و تعداد فرزند ، مسائل مربوط به ارتطات اجتماعي و حد و مرز آن و … يد به توافق زوج برسند .

خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را زمينه مشاوره آنلاين قبل از ازدواج به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع : ۱۰ Things Every Couple Should Do Before Getting Married …

 

نكات مهم قبل از ازدواج چيست ؟

از

09353000102

    

 

منبع:لينك منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۲ شهريور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹:۲۷ | مشاور خانواده | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی