مشاوره روانشناسي روابط اجتماعي
۵٫۰
۰۱
 

ازدواج خوب

ازدواج خوب يعني ازدواجي كه هميشه آسايش و آرامش همراه داشته شد . براي اينكه ازدواج خوب را تجربه كنيم حتما يد قبل از ازدواج به مشاوره ازدواج مراجعه كنيم . مشاوره خانواده مي گويد ازدواج خوب ازدواجي است كه بعد از گذر از سال هاي نخست همچنان عاشقانه قي بماند . ماه ها و سال هاي اول ازدواج بخاطر لا بودن ميزان هيجان اگر مشكلي هم پيش بيايد از آن براحتي مي گذريم . اما اگر انتخاب مان تفاوت ها را ناديده گرفته شيم و به پذيرش نرسيده شيم زه شروع مشكلات است . ازدواج اوج و فرود احساس و هيجان است ازدواج موفق ازدواجي است كه زماني هم كه فرود هست همچنان رضايت خاطر زوجين فراهم شد . ازدواج خوب ازدواجي است كه زوجين هر حال براي حل مشكلات بتوانند هم گفتگو كنند و مهارت حل مسئله را داشته شند .


بيشتر بخوانيد:موفقيت ازدواج


ويژگي هاي ازدواج خوب

ويژگي هاي ازدواج خوب شامل ويژگي هاي عمومي و خاص ميشود . از ويژگي هاي عمومي كه هر ازدواج موفقي يد داشته شد هم كفو بودن و تناسب تحصيلي و سني و خانوادگي يا فاصله طبقاتي مناسبي داشتن است . اما بخش دوم از ويژگي هاي ازدواج خوب ويژگي هاي مناسب فردي است . بعضي افراد به دنل زندگي كم هيجان هستند پس متناسب آن دست به انتخاب همسر ميزنند . بعضي افراد عاشق سفر رفتن يا رفت و آمد هستند پس يد همسري را انتخاب كنند كه اين شرايط را دوست داشته شد . اگر هر كدام ازين افراد اين ويژگي ها را انتخاب نظر بگيرند حتما ازدواج خوب را تجربه خواهند كرد . مشاوره قبل از ازدواج مي گويند ازدواج بد ازدواجي است كه دو نفر به لحاظ ويژگي هاي شخصيتي هم تفاوت زيادي داشته شند .


بيشتر بخوانيد:ويژگي هاي اصلي ازدواج‌ هاي موفق چيست ؟


خصوصيات ازدواج خوب

خصوصيات ازدواج خوب توجه به شرايط ازدواج متفاوت است . ازدواج خوب براي هر كسي معنا ومفهوم خاص دارد . اينكه چه شرايطي ازدواج ميكنيم و به سمت ازدواج مي رويم خصوصيات يك ازدواج را تعيين مي كند . مشاوره خانواده ميگويد اگر كسي بخاطر فرار از خانه و شرايط موجود خانواده تن به ازدواج مي دهد همه ويژگي هاي ازدواج خوب را بدست نمي آورد . خصوصيات ازدواج خوب براي كسي كه از تمكن مالي و مراتب تحصيلي لايي برخوردار است كسي كه شرايط متوسط يك زندگي را دارد متفاوت است . وقتي دختر يا پسري داراي تحصيلات عاليه هستند از ويژگي هاي ازدواج خوب براي آنها اينست كه همسري داشته شند كه به لحاظ تحصيلي همان مرتبه شد . اما بعضي خانواده ها همينكه پسر يا دختر كار و خانواده خوبي داشته شد ويژگي هاي ازدواج خوب را دارد .

 


بيشتر بخوانيد:شرايطي كه يك ازدواجي خوب يد داشته شد چيست ؟


بهترين راه كار ازدواج خوب

بهترين راه كار ازدواج خوب كمك گرفتن از مشاوره ازدواج قبل از انتخاب همسر است . اين روزها شرايط جامعه به صورت پيچيده اي پيش رفته است . سطح توقع دختر و پسر و خانواده ها لا رفته است و اين تفاوت شرايط داشتن يك ازدواج خوب را كمي سخت كرده است . بنابراين بهتر است براي بدست آوردن بهترين راه كار ازدواج خوب دوره آشنايي به مشاوره ازدواج هم مراجعه داشته شيم . مشاور هم مي تواند ويژگي هاي ازدواج خوب را به زوجين يادآوري كند هم خصوصيات ازدواجي خوب را آموزش دهد . ممكن است هر خانواده توجه به فضا و آداب و رسوم ملاك هاي اوليه ازدواج شكل گرفته شد اما همه اين ملاك ها كاملا جز ويژگي هاي ازدواج خوب نشند . براي بدست آوردن بهترين راه كار ازدواج خوب از عقل ، تجربه و مشورت يد استفاده كرد .


بيشتر بخوانيد:ويژگي هاي يك همسر خوب چيست ؟


مشاوره ازدواج خوب

مشاوره ازدواج خوب به آشنا شدن خصوصيات ازدواج خوب كمك مي كند . وقتي دختر و پسر ويژگي هاي ازدواجي خوب آشنا بشوند مي توانند انتظار ازدواج موفق را داشته شند . مشاوره ازدواج خوب به خودشناسي و مهارت آموزي آنها كمك مي كند . مشاوره خوب به زوجين كمك مي كند بتوانند بدست آوردن شناخت كافي براحتي مشكلات سطحي خود را حل كنند . مشاوره ازدواج خوب طي جلسات مشاوره به مراجعين خود اين امكان را مي دهد كه هوشيار و منطقي نسبت به انتخاب خود تصميم گيري كنند . مشاوره ازدواج خوب نظر خود را به مراجعين تحميل نميكند و فقط آن ها را راهنمايي مي كند . مشاوره خوب آن ها از خصوصيات ازدواج خوب و از داشتن بهترين راه كار ازدواجي خوب و موفق صحبت ميكند و آن ها را به سمت يك ازدواجي خوب هدايت ميكند .


بيشتر بخوانيد:مهم ترين ملاك هاي همسر داري موفق چيست ؟


ازدواج از ديدگاه قرآن

قرآن آياتي به ازدواج مناسب و كمك گرفتن از مشاوره قبل از ازدواج اشاره كرد . آيه ۲۱ سوره روم اشاره شده كه براي شما از جنس خودن جفتي آفريديم كه كنار او آرامش بيابيد و ميان شما عشق و محبت و مهرني قرار دارد . اين آيه اشاره به صميميت ودوستي بين زن و شوهر دارد كه عث پيشرفت و داشتن ازدواج موفق مي شود . آيه ۳۲سوره نور خداوند به بركتي كه زندگي بعد از ازدواج بوجود مي آيد اشاره دارد و مي فرمايند مردان و زنان بي همسر خود را همسر دهيد حتي اگر فقير و تنگ دست شند كه خداوند آنها را از فضل خود بي نياز مي كند . آيه هاي زيادي به ازدواج خوب اشاره شده و حتي رها كيد شده اگر كسي شرايط ازدواج  ندارد پاكدامني پيشه كند شرايط ازدواج محيا شود .

 


بيشتر بخوانيد:معيار زنان براي ازدواج


ازدواج از ديدگاه پيامبر

از پيامبر مورد ازدواج خوب رواياتي وجود دارد كه مختصري از آن را اشاره مي كنم . روايتي پيامبر اسلام مي فرمايند كه وقتي كسي به خواستگاري دختر شما آمده كه از نظر اخلاقي و ديني رضايت شما را جلب مي كند به او دختر بدهيد . روايتي ديگر مي فرمايند زن بخاطر چهار چيز ازدواج مي شود مال ، ثروت ، دينداري و اصالت خانوادگي مي فرمايند زن را بخاطر دينداري انتخاب كن و علت آن اينست كه زن وظيفه تربيت فرزند را بر عهده دارد . زن پرورش دهنده يك نسل است و اگر به لحاظ اخلاقي صلاحيت نداشته شد نمي تواند نسل سالم و ستي را تربيت كند . روايتي ديگر بيان شده كه از ازدواج نادان بپرهيزيد كه اين ازدواج عث اندوه مي شود . اين روايات به بهترين خصوصيات ازدواج خوب اشاره شده است .


بيشتر بخوانيد:خصوصيات دختر خوب براي ازدواج


ملاك انتخاب همسر اسلام

اسلام به دينداري ، تقوا و صداقت كيد زيادي شده است . دين اسلام بر اين كيد دارد كه شرط داشتن يك ازدواج موفق داشتن صداقت و احترام و صميميت است . قرآن به صميميت و دوستي بين زن و شوهر توجه زيادي شده است . گفته شده هر چق زن و شوهر بتوانند ارتط دوسنه و خوبي هم داشته شند زندگي موفق و آرام تري خواهند داشت . از نظر مشاوره ازدواج توجه به صداقت زندگي مشترك پايه هاي زندگي را مستحكم مي كند . زندگي كه آن صداقت و ستي وجود ندارد اعتماد و احساس امنيت هم آن از بين مي رود . خوش خلقي هم از ديگر خصوصيات ازدواج خوب قرآن است ، اخلاق نيك مانع تنش و گيري لفظي بين زن و شوهر ميشود و عث شادي و آسايش خانه مي شود .

 


بيشتر بخوانيد:معيارهاي يك پسر خوب براي ازدواج


راه كارهاي داشتن ازدواج موفق

بعد از ازدواج هم بهتر است از يك مشاور خانواده كمك بگيريم ازدواج خوب را تجربه كنيم . اگر به هر دليلي دچار اختلاف نظر شديم بهتر است لحظه آرامش خودمان را حفظ كنيم . يادمان شد وهله اول به خودمان احترام بگذاريم و پرخاش و بي ادبي بحث نكنيم . حرمت و احترام همسرمان را نگه داريم . اگر احساس مي كنيم كنترلي روي خودمان نداريم ، محيط تنش زا را ترك كنيم و بحث را شرايط ديگري ادامه دهيم . وقتي دو نفر هم ازدواج مي كنند يد تفكر تك نفره را كنار بگذارند و شبيه يك تيم عمل كنند حتي اگر مشكل شان شخصي شد . وقتي زن و شوهر كنار هم به حل مسائل ميپردازند احساس تنهايي و افسردگي نمي كنند و اين از ويژگي هاي ازدواج خوب است .


بيشتر بخوانيد:ازدواج سالم و پايدار چگونه است ؟


راه كارهاي حفظ احترام همسر

حفظ احترام رابطه بين زن و شوهر همه شرايط مهم است اين اولين جمله ايست كه مشاوره قبل از ازدواج ميشنويد . حفظ احترام بين زن و مرد عث ميشود به عنوان پ و ما هم ارزش و جايگاه خودشان را پيش بچه ها از دست ندهند . زن و مرد يد بدانند وقتي اشته مي كنند بجاي پنهان كاري يا ناديده گرفتن اشته براحتي مي توانند يك معذرت خواهي ساده مشكل را حل كنند بدون اينكه ايجاد تنش كنند . اما گاهي يك احمال كاري تنش و دسر خانواده بوجود مي آورند . البته گذشت كردن و پذيرش عذرخواهي كه از خصوصيات يك ازدواج خوب است آن لحظه عث حفظ آرامش و احترام ميشود . اگر مي خواهيد رابطه همسرن هميشه عالي قي بماند ياد بگيريد گاهي خودن را جاي او بگذاريد و او را ك كنيد .


بيشتر بخوانيد:دليل مقايسه همسر ديگران چيست ؟


 

نكاتي مورد داشتن رابطه خوب و عالي همسر

بعد از ازدواج و گذشتن روزهاي اول ، زندگي كمي كسالت ر مي شود . اين زمان بهتر است از فنوني كه مشاوره ازدواج به شما آموزش داده استفاده كنيد . گاهي از همسرن بخواهيد غذا ست نكند و او را به رستوران دعوت كنيد . برنامه يك مسافرت به جايي كه دوست دارد را بريزيد . طول روز به او پيام عاشقانه بدهيد . اگر همسرن خانه دار است هميشه از او بخاطر كارهايي كه منزل انجام مي دهد تشكر كنيد اين كار شما از ويژگي هاي يك ازدواج خوب است . كه عث ميشود احساس بيهودگي از او دور شود . از ديگر خصوصيات ازدواج خوب اينست كه از شوهرن بخواهيد از كارهايي كه طي روز انجام مي دهد براين صحبت كند اين كار احساس مهم بودن به او مي دهد .


بيشتر بخوانيد:ويژگي هاي بهترين همسر چيست ؟


فنوني كه از مشاوره ازدواج خوب يد بياموزيم

از علايق و آرزوهاي كوچك و بزرگ و همسرن پرس و جو كنيد و كارهايي كه مي توانيد براي تحقق آن آرزوها انجام دهيد . شنونده خوبي براي همسرن شيد ، هنر خوب گوش كردن كه از خصوصيات ازدواج خوب است زندگي مشترك عث مي شود خيلي از گيري ها و اختلافات بين زن و شوهر براحتي حل شود . وقتي همسرن صحبت مي كنيد همه حواسن را به او بدهيد . براي اينكه به او نشان دهيد به حرف هايش توجه مي كنيد گاهي كلمات او را ييد كنيد كه اين كار از ويژگي هاي ازدواج خوب است . براي داشتن يك ازدواج موفق گاهي لازم است بعد از ازدواج هم به مشاوره خانواده مراجعه كنيم .


بيشتر بخوانيد:مهارت ها روانشناسي ازدواج موفق


سوالات متداول

يك ازدواج خوب چه زماني شكل مي گيرد ؟

ازدواج خوب قطعا كنار خانواده شناخت كامل و مشاوره گرفتن از افراد صلاحيت صورت ميگيرد . بهترين ازدواج ، ازدواج فرديست كه بيشترين شهت را خلق و خو و شخصيت ما داشته شد .

ازدواج خوب چه ويژگي هايي يد داشته شد ؟

از ويژگي هاي يك ازدواج خوب هم كفو بودن به لحاظ طبقه اجتماعي ، تحصيلات دانشگاهي و تناسب سني مناسب را مي توان نام برد و هم چنين توافق و تعامل كامل خانواده ها هم شكل گيري يك ازدواج موفق مهم است .

توقع افراد از ازدواج خوب چيست ؟

اينكه بعد از ازدواج به آرامش جسمي و روحي كامل برسند . زمانيكه زندگي مشتركشان را آغاز كردند اهدافشان يك مسير شد بتوانند بدون تنش يك ازدواج موفق را تجربه كنند .

يك ازدواج خوب چه فاكتورهايي يد داشته شد ؟

از ويژگي هاي ازدواج خوب دوستي و صميميت بين زن و شوهر است ، وقتي زن و شوهر هم صميمي شند هميشه احترام هم رفر مي كند و هردو هر شرايطي از هم حمايت مي كنند .

راهكارهاي ازدواج خوب چيست ؟

كمك گرفتن از مشاوره ازدواج خوب و زمان كافي گذاشتن قبل از ازدواج براي شناخت يكديگر و همچنين گذشت و كم كردن توقعات و برآورده كردن نيازها و خواسته هاي يكديگر حد توان از راه كارهاي يك ازدواج خوب است .

خدمات تلفني و آنلاين مركز

لطفا براي كسب اطلاعات بيشتر ساير مقالات متخصصان مركز مشاوره آويژه را مطالعه نماييد .

اين راس مركز مشاوره روانشناسي و خانواده خدمات متنوعي را زمينه مشاوره ازدواج موفق به شما هم ميهنان عزيز ارائه ميدهد .

منبع :Characteristics of Successful Marriage 

 

ويژگي هاي ازدواج خوب

از

09353000102

    

 

منبع:لينك منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۸ شهريور ۱۳۹۸ | ۰۷:۴۱:۵۲ | مشاور خانواده | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی